MTR gör digitalt event - jobbsnack
2020-08-18 15:13
Järvaveckan 2020, som skulle ha ägt rum i juni, ställdes in precis som så mycket annat som följd av Coronavirusets spridning. MTR har varit en del av Järvaveckan sedan 2017 och det har blivit en viktig plattform för oss som arbetsgivare. I år har vi därför ett digitalt event, Jobbsnack, den 19-21 augusti där vi bjuder in intresserade för att prata jobb och utbildning med oss.
Som Stockholms tredje största privata arbetsgivare har vi på MTR kontinuerligt ett stort behov av att hitta kompetens och det är viktigt att vi ständigt vidgar våra perspektiv på rekrytering och gör vad vi kan för att underlätta på den tuffa arbetsmarknad som uppstått till följd av pandemin. Vi väljer därför att hålla vårt allra första digitala evenemang via sociala medier där deltagare kommer att kunna få tips från vår rekrytering, möjlighet att ställa frågor live till en av våra medarbetare och annat som kan underlätta vid jobbsök .
Evenemanget, Jobbsnack, kommer att äga rum via vår Facebook-sida men även uppmärksammas via andra digitala kanaler som Linkedin och här på vår hemsida.
- Vi vet att vår närvaro som arbetsgivare är viktig under Järvaveckan. Jobbsnack och det digitala upplägget kommer inte att kunna ersätta våra möten och upplevelser därifrån, men det är viktigt att vi inte ställer in utan provar nytt och ställer om, säger Julia Valentin, Head of Corporate Communications på MTR Nordic.
Senast uppdaterad: 2020-08-18