MTRX har Sveriges nöjdaste tågkunder för sjunde året i rad
2023-05-08 13:43
Det blev återigen första plats för MTRX bland alla tågbolag i Svenskt Kvalitetsindex 2023 mätning av nöjdast kunder. Det är den sjunde mätningen i rad som MTRX har nöjdast kunder. Dessutom klättrar MTRX två placeringar till andra plats inom hela transportindustrin.
Oberoende Svenskt Kvalitetsindex, SKI, mäter årligen resenärernas uppfattningar om tåg-, buss- och flygbolag. Mätningen görs för 18:e året i rad, med undantag för det pandemidrabbade 2021. MTRX har medverkat sedan 2016 och har alla år varit bäst i jämförelsen med alla övriga tågbolag.
Högst placerat av alla bolag i hela transportindustrin är Vy bus4you och på andra plats återfinns MTRX som klättrar två placeringar jämfört med förra årets mätning. MTRX placerar sig därmed före branschkollegor som SJ, Flixtrain och Snälltåget såväl som flygbolagen SAS, Norwegian och BRA.
- Det känns oerhört kul att konstatera att resenärerna tycker att vi är bäst i klassen för sjunde året i rad. Vi arbetar genomgående på ett kundfokuserat sätt i allt vi gör för att våra resenärer ska få den bästa möjliga resan. Det här är både hedrande och ett kvitto på att vårt hårda arbete ger resultat, säger Filip Thunell, vd MTRX.
SKI konstaterar att resenärernas krav har ökat efter att resandet i stora drag ha återgått till det normala efter pandemin. Servicefrågor under och kring resandet har blivit viktiga igen, menar SKI.
- För oss är resan så mycket mer än bara vägen till målet. Med vår personliga service och fokus på detaljerna i upplevelsen före, under och efter resan hoppas vi göra ett starkare intryck hos den som reser med oss. Det ska alltid vara en trevligare resa när du väljer MTRX, säger Filip Thunell.
Senast uppdaterad: 2023-05-08