Arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare på Servicecenter är ditt huvudsakliga uppdrag att på ett säkert och effektivt sätt hantera och kvalitetssäkra ärenden och felanmälningar som inkommer till Servicecenter.
På daglig basis innebär arbetet till stor del att du hjälper, vägleder och koordinerar ärenden med både interna och externa kunder, samarbetspartners och leverantörer via mejl och telefon. Detta kräver att du har god känsla för kommunikation och service.
Du arbetar på plats på vårt huvudkontor i Hagastaden och ingår i ett team på fyra personer.
Arbetsuppgifter:
• Ta emot, registrera och sortera ärenden som rapporteras in till Servicecenter via telefon och e-mail från personal inom MTR.
• Övervakning av larm för stationer.
• Ta emot och registrera sjukskrivningssamtal samt lösa vakanser.
• Support för enkla IT-ärenden.
• Felavhjälpning av ärenden.
• Rapportera i ärendehanteringssystemet.
• Analysera och tolka rapporter.
• Bidra till att utveckla och förbättra avdelningens rutiner och manualer.
Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 22:00-06:00, med rullande schema inklusive arbete varannan helg.
Vi befinner oss i Hagastaden.
Kvalifikationer
Arbetet på Servicecenter ställer höga krav på att kunna arbeta strukturerat i flera parallella processer samtidigt som du ger utmärkt service. Vi söker därför dig som har god erfarenhet av att arbeta med service i miljöer där det händer mycket.
Som person är du lösningsorienterad och serviceinriktad. Du har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och har en god problemlösningsförmåga. Då arbetet innebär att hantera många parallella processer och ibland under hög belastning krävs det att du har god stresstålighet.
Vidare vill vi att du har:
• Erfarenhet av att arbeta natt
• Gymnasiekompetens eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Goda datorkunskaper och använder Office-paketet obehindrat
• Erfarenhet av arbete inom kundservice och telefonsupport
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig och muntlig framställa
Vi önskar tillsätta tjänsten omgående, så observera att vi tillämpar löpande urval!
Övrigt
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.
Förmåner
Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård.
Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och besvara ett antal urvalsfrågor. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Namn, Titel, via förnamn.efternamn@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om MTR
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3500 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.
Anställningens omfattning
Ansökan
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Kontakt
Kontaktpersoner
Joanna Gulbrandsen